FAQ en Troubleshooting

Top  Vorige  Volgende

1) Het versturen van een bestelling via de mail werkt niet

 

a) melding: ms-mail unsuccessful logon; no mail sent

 

Oplossing: om een mail te sturen maakt het programma gebruik van de MAPI van Microsoft. Wanneer ooit  outlook geïnstalleerd is zal het standaard programma dat gebruikt wordt voor het verzenden van mail worden herkend.

 

Voorbeeld: het gebruik van het mail programma mozilla thunderbird. Wil dit programma gebruikt te worden dan dient

1) outlook of outlook express een keer op het betreffende werkstation te zijn ingesteld.

2) In Mozilla bij e-mail en nieuwsgroepen dient Mozilla Thunderbird als standaard te zijn ingesteld.

3) dit programma dient ook als standaard in internet explorer te worden geselecteerd onder het hoofdmenu extra's en daarna het tabblad programma's

 

 

2) Prijzen komen niet naar voren in bestelformulieren

 

a) Werkt u met prijsdifferentiatie? Zijn deze formulieren ingelezen?

 

Via stamgegevens >> menugegevens kunt u controleren of de prijscodes (PC) erachter staan.

 

 

3) SEPA: Rekening klant is gewijzigd: Welke wijzigingen moeten gedaan worden?

 

Een verleende incasso-machtiging heeft betrekking op een bepaald rekeningnummer. https://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/betalen/sepa/incasso/incasso-ontwerp-machtigingsformulier.html

Wanneer het rekeningnummer wijzigt is er sprake van een nieuwe overeenkomst. Er moet dan dus ook een nieuw mandaat worden aangemaakt (met bv. volgnr om deze te onderscheiden van het vorige mandaat). Deze wordt dan weer als FRST-incasso verstuurd.