Management informatie Klussen |
Top Vorige Volgende |
Via hoofdmenu Overzichten, submenu Gebruikers kan managementinformatie over de klussen opgevraagd worden. Onderstaand scherm zal nu verschijnen:
Letop! selecteer bij Dienst Klussen:
Ter illustratie van de mogelijkheden presenteert deze handleiding een aantal cases:
Cases:
Deze cases worden hieronder stap voor stap uitgelegd:
Case 1: Hoeveel cliënten hebben gebruik gemaakt van de dienst klussen tussen X en Y?
Ter verduidleijking met deze vraag wordt bedoeld bij hoeveel cliënten een afspraak was gemaakt voor een klus over de periode X tm Y.
Ga via hoofdmenu Overzichten, naar submenu Gebruikers
Selecteer hier bij Type Overzicht "Op Aanvang" en bij Dienst "Clientvolg"
Selecteer hierna de gewenste periode (bijvoorbeeld 1-1-2009 t/m 30-1-2009)
Vink als laatste Draaitabel in Excel aan.
Hierna verschijnt het tabblad Draaitabel in Excel naast het tabblad Algemeen. Ga vervolgens naar dit tabblad toe:
U ziet dan het onderstaande scherm. De instellingen voor case 1 kunt u zo instellen als hieronder weergegeven.
Case 2: Hoeveel klussen hadden een afspraak tussen X en Y?
Dezelfde handelingen als bij Case 1. Alleen bij gegevens in cel moet worden gekozen voor aantal klussen ipv clienten. Zie ook hieronder:
Case 3: Hoeveel klussen hebben status A,B,C en D waarvoor een afspraak stond tussen datum X en Y?
Idem case 2, alleen bij gegevens in verticale kolom moet status worden aangevinkt.
Case 4: Hoeveel technische klussen zijn er geweest tussen X en Y?
Case 5: Hoeveel tuinklussen zijn er geweest tussen X en Y?
Beide cases kunnen worden beantwoord door op het tabblad draaitabel in Excel te kiezen bij gegevens in verticale kolom voor Aard.
Daarnaast kan in indien voor deze twee categoiren specifiekere informatie is gewenst. Een selectie worden gemaakt op het tabblad algemeen.
Vink selectie aan. Vervolgens kan hier de aard van de klus worden geselecteerd.
|