Hoe voer ik een hulpvraag in ?

Top  Vorige  Volgende

Uw organisatie krijgt een hulpvraag binnen. Deze  hulpvraag kan uit een viertal situaties bestaan. Dit zijn de volgende:

 

Voor het invullen van de hulpvraag doet u het volgende:

 

Via het hoofdmenu Clientvolg, submenu Ouderenadviseurs/Medewerkers, Hulpvraag invoeren zal onderstaand scherm verschijnen:

 

Hier registreert u uw hulpvragen:

 

clip0023

Uitleg van de velden:

 

Datum:                        Hier wordt de datum vastgelegd waarop de hulpvraag is toegevoegd.

 

Korte Omschrijving:        Een korte omschrijvig van de hulpvraag.

 

Soort hulpvraag:        Hier kan een tabel geraadpleegd worden met daarin soorten Hulpvragen.

 

Wijze aanmelding:        Hierin verschijnt een table met een aantal manieren van aanmelding

 

Client is doorverwezen: Als hier een vinkje wordt gezet zal het systeem vragen door wie deze hulpvraag is doorverwezen.  Dit komt overeen met de situatie 1 en 2. Op deze manier registreert het systeem dus ook dat u een contactmoment heeft gehad.

 

Medewerker:                Medewerker die verantwoordelijk is voor de hulpvraag. In de stamgegevens (clientvolg, Ouderenadviseurs/Medewerkers, stamgegevens) kunt u medewerkers toevoegen.

 

Terreinen:                Hier kan men 1 of meerdere terreinen (gebieden waar de hulpvraag op gericht is) vastleggen.

 

Memo:                        Tot 3 A4'tjes memo kan hier ingevoerd worden.D is dus aanvullende informatie voor de medewerker.

 

Doelstellingen*:        Dit is niet opgenomen in de screenshot, maar is een module die extra kan worden aaneschaft.

 

Hulpvraag aan een Client koppelen: Als dit wordt aangevinkt verschijnt het aanmelden deelnemer scherm. Op deze manier wordt er zeer snel gecontroleerd of deze client/deelnemer reeds bekend is in het systeem. Is dat niet het geval dan kan in dit scherm een client ingevoerd worden. Het invoeren van een onbekende client vindt u onder de sectie hoe meld ik een deelnemer aan? Wanneer u dit dus niet aanvinkt heeft u een anonieme hulpvraag (situatie 1).

 

Plaats:                        Indien een hulpvraag niet aan client wordt gekoppeld kan hier de plaats ingevoerd worden, voor de telling van anonieme hulpvragen per plaats.

 

Vervolg Actie invoeren: Als dit wordt aangevinkt kan een vervolgactie (bijvoorbeeld een afspraak voor een huisbezoek) ingevoerd worden.